ΤΙ ΔΩΡΟ ΝΑ ΠΑΡΩ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!!!!
Έφτασαν τα Χριστούγεννα, στολίσαμε το σπίτι, φτιάξαμε το δεντράκι, άντε τώρα να βάλουμε και τα δώρα από κάτω να περιμένουν τα μικρά μας να τα ανοίξουν και να γεμίσουν χαμόγελα και χαρά!
Η διαδικασία αυτή των δώρων, κάθε χρόνο προβληματίζει αρκετές οικογένειες για πολλούς λόγους. Υπάρχει πάντα το δίλημμα του Άγιου Βασίλη από τη μία, από την άλλη οι ίδιοι προβληματιζόμαστε για το ποιο θα είναι το δώρο, αν θα διαλέξει το παιδί κάτι γράφοντας γράμμα στον Άγιο, τι θα είναι αυτό, αν θα συμφωνεί με τον προϋπολογισμό και τις απόψεις μας..
Είναι αλήθεια πως με την προηγούμενη υπέρ-καταναλωτική κοινωνία, κάναμε λάθη ως «μεγάλοι» και «καλό/κακό μάθαμε» τα παιδιά μας. Από την άλλη,δεν μπορεί να υπάρχει το ίδιο μέτρο και κριτήριο για όλες τις οικογένειες καθώς καθεμία προέρχεται από άλλο κοινωνικό-οικονομικό-μορφωτικό υπόβαθρο και έχει δικές τις αξίες, συνήθειες και παραδόσεις. Αν –παρά τις διαφορές όμως- μπορούμε να αποδεχτούμε μια γενικά καλή πρακτική ανταλλαγής δώρων τότε θα μπορούσαμε να προσδιορίσουμε μερικά χαρακτηριστικά σε αυτή:
- Καλό είναι τα δώρα να είναι έκπληξη. Λίγο-πολύ γνωρίζουμε τι μπορεί να κάνει χαρούμενο το παιδί μας. Με κριτήριο λοιπόν την ευχαρίστησή του αλλά και τις δικές μας οικονομικές δυνατότητες, μπορούμε να εξηγήσουμε στο παιδί πως το δώρο είναι επιλογή αυτού που το προσφέρει και όχι του αποδέκτη. Είτε αυτός είναι ο Άγιος Βασίλης, είτε η μαμά και ο μπαμπάς, το παιδί πρέπει να μάθει να μην απαιτεί αλλά να προσδοκά και να ευχαριστιέται με την έκπληξη!
- Το δώρο δίδεται για την παράδοση, για το έθιμο ή λόγω της καλής διάθεσης του δωρητή. Δεν αποτελεί συνέχεια των καλών πράξεων ή των καλών βαθμών ούτε αλλάζει κόστος και μέγεθος σύμφωνα με τις επιδόσεις στο σχολείο ή τη συμπεριφορά στο σπίτι.
- Εκτός από το να λάβουμε δώρα, πρέπει και να δώσουμε. Δεν χρειάζονται χρήματα και γι’ αυτό, αρκεί λίγη καλή διάθεση, χαρτόνια και μαρκαδόροι, χάντρες και κλωστές, αλεύρι, ζάχαρη και αβγά!
- Προσπαθήστε να αποφύγετε να πάτε τα παιδιά στην «πηγή του κακού» τα μεγάλα πολυκαταστήματα παιχνιδιών. Τα παιδιά μικρής ηλικίας (και ειδικά αν δεν τους έχουμε διδάξει σχολαστικά την εγκράτεια και την υπομονή) είναι απόλυτα λογικό να τσιρίξουν μπροστά σε πράγματα που επιθυμούν, να χτυπηθούν στο πάτωμα για να πάρουν κάτι και γενικά να παρουσιάσουν προκλητική και ανάρμοστη συμπεριφορά. Οφείλουμε να παραδεχτούμε πως οι παράλογοι εδώ είμαστε εμείς που θεωρούμε δεδομένο πως ένα παιδί θα μείνει ατάραχο μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα αλλά και άλλα παιδιά από τα οποία μπορεί να ξεσηκώσει συμπεριφορές!
- Η ανταλλαγή δώρων είναι μια όμορφη διαδικασία και κομμάτι της παράδοσης (μας;), δεν είναι όμως το σημαντικότερο γεγονός του κόσμου! Όλες αυτές τις ημέρες έχουμε να κάνουμε πολλά ωραία πράγματα με τα παιδιά μας τα οποία μπορούν να ξεπεράσουν σε αγωνία και ευχαρίστηση τα δώρα!
Γενικά, να μην ξεχνάμε πως περίοδοι διακοπών όπως τα Χριστούγεννα, είναι μια καλή ευκαιρία να έρθουμε κοντά στα παιδιά μας και να αφιερώσουμε χρόνο σε αυτά. Το καλύτερο δώρο για ένα παιδί είναι πάντα ο χρόνος με αγαπημένους ανθρώπους, αν αυτό δε συμβαίνει με το δικό μας παιδί, τότε κάπου έχουμε κάνει κάποιο λάθος στις προτεραιότητες και είναι ώρα να το διορθώσουμε!
Να μην ξεχνάμε επίσης τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Να προσφέρουμε κάτι από το περίσσευμά μας ή από τα πράγματα που δεν χρησιμοποιούμε πια, είναι πολύ καλό παράδειγμα αγάπης και προσφοράς για τα παιδιά μας.Ουσιαστική έννοια του δωρίζω.
ΤΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΗΛΙΚΙΑ
Έως τριών μηνώνΤι κάνει το παιδί
- Ακολουθεί κινούμενα αντικείμενα με το βλέμμα του.
- Αναγνωρίζει ήχους και ψάχνει να βρει την πηγή τους.
- Παίζει με τα χέρια του και να προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα.
- Κλοτσάει, γυρίζει το κεφάλι του.
- Δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα έντονα χρώματα.
- Θέλει αγκαλιές και νανουρίσματα.Οι καλύτερες επιλογές
- Κουδουνίστρες, ελαστικοί κρίκοι, κουδουνάκια που μπαίνουν στα χέρια σαν βραχιόλι.- Μαλακά παιχνίδια που κάνουν αστείους ήχους όταν τα πιέζεις.
- CD με νανουρίσματα ή παραμύθια.
- Βιβλία από ύφασμα ή χοντρό χαρτόνι με ζωγραφιές σε έντονα χρώματα.
- Μόμπιλο ή άλλα διακοσμητικά με κινούμενα μέρη, φως και μο4-6 μηνών
Τι κάνει το παιδί
- Επαναλαμβάνει κινήσεις που έχουν αποτέλεσμα.
- Πιάνει μεγάλα αντικείμενα.
- Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα που κρέμονται πάνω από το κεφάλι του.
- Βάζει πράγματα στο στόμα του.
- Αντιδρά στους ήχους και παρακολουθεί συζητήσεις.
- Γελάει και μιμείται ήχους.
- Επαναλαμβάνει κινήσεις που έχουν αποτέλεσμα.
- Πιάνει μεγάλα αντικείμενα.
- Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα που κρέμονται πάνω από το κεφάλι του.
- Βάζει πράγματα στο στόμα του.
- Αντιδρά στους ήχους και παρακολουθεί συζητήσεις.
- Γελάει και μιμείται ήχους.
Οι καλύτερες επιλογές
- Άθραυστοι καθρέφτες
- Πίνακες, αφίσες και πανό για τον τοίχο
- Καλτσάκια με έντονα σχέδια ή φατσούλες
- Κούκλες και βιβλία από μαλακό υλικό
- Επιφάνειες πολλαπλών δραστηριοτήτων με ήχους
- Άθραυστοι καθρέφτες
- Πίνακες, αφίσες και πανό για τον τοίχο
- Καλτσάκια με έντονα σχέδια ή φατσούλες
- Κούκλες και βιβλία από μαλακό υλικό
- Επιφάνειες πολλαπλών δραστηριοτήτων με ήχους
7-12 μηνών
Τι κάνει το παιδί - Αναγνωρίζει τον εαυτό του, τα μέρη του σώματός του και τα πρόσωπα με τα οποία έρχεται σε καθημερινή επαφή.
- Καταλαβαίνει το όνομά του και κάποιες απλές λέξεις.
- Θυμάται απλά γεγονότα και μπορεί να κάνει εύκολους συσχετισμούς.
- Κουνάει και εξετάζει αντικείμενα με τα χέρια του.
- Βάζει και βγάζει πράγματα από θήκες.
- Αρχίζει να μπουσουλάει και να κάνει προσπάθειες για τα πρώτα του βήματα.
Τι κάνει το παιδί - Αναγνωρίζει τον εαυτό του, τα μέρη του σώματός του και τα πρόσωπα με τα οποία έρχεται σε καθημερινή επαφή.
- Καταλαβαίνει το όνομά του και κάποιες απλές λέξεις.
- Θυμάται απλά γεγονότα και μπορεί να κάνει εύκολους συσχετισμούς.
- Κουνάει και εξετάζει αντικείμενα με τα χέρια του.
- Βάζει και βγάζει πράγματα από θήκες.
- Αρχίζει να μπουσουλάει και να κάνει προσπάθειες για τα πρώτα του βήματα.
Οι καλύτερες επιλογές
- Παιχνίδια για την μπανιέρα που βγάζουν ήχους ή πετούν νερό όταν τα πιέζεις
- Λαστιχένιες ή υφασμάτινες μπάλες
- Αυτοκινητάκια ή ποδηλατάκια
- Μεγάλα τουβλάκια από ξύλο, ύφασμα ή πλαστικό
- Ξύλινοι κύβοι
- Κούκλες, λούτρινα ζωάκια, κουκλοθέατρο
- Βιβλία από ύφασμα ή χοντρό πλαστικό με σχέδια σε έντονα χρώματα (ζωάκια και καθημερινά αντικείμενα)
- CD με φωνές ζώων και μουσική
- Κουζινικά
- Παιχνίδια για την μπανιέρα που βγάζουν ήχους ή πετούν νερό όταν τα πιέζεις
- Λαστιχένιες ή υφασμάτινες μπάλες
- Αυτοκινητάκια ή ποδηλατάκια
- Μεγάλα τουβλάκια από ξύλο, ύφασμα ή πλαστικό
- Ξύλινοι κύβοι
- Κούκλες, λούτρινα ζωάκια, κουκλοθέατρο
- Βιβλία από ύφασμα ή χοντρό πλαστικό με σχέδια σε έντονα χρώματα (ζωάκια και καθημερινά αντικείμενα)
- CD με φωνές ζώων και μουσική
- Κουζινικά
1 - 1,5 έτους
Τι κάνει το παιδί - Μιμείται ό,τι βλέπει να κάνουν οι μεγάλοι.
- Λέει τις πρώτες του λέξεις.
- Διασκεδάζει όταν του διηγούνται ιστορίες.
- Περπατάει σταθερά.
- Διεκδικεί την ανεξαρτησία του.
- Του αρέσει να παίζει δίπλα σε άλλα παιδιά.
- Αρχίζει να αντιλαμβάνεται απλές εντολές.
Τι κάνει το παιδί - Μιμείται ό,τι βλέπει να κάνουν οι μεγάλοι.
- Λέει τις πρώτες του λέξεις.
- Διασκεδάζει όταν του διηγούνται ιστορίες.
- Περπατάει σταθερά.
- Διεκδικεί την ανεξαρτησία του.
- Του αρέσει να παίζει δίπλα σε άλλα παιδιά.
- Αρχίζει να αντιλαμβάνεται απλές εντολές.
Οι καλύτερες επιλογές
- Μικρά ξύλινα ή λαστιχένια ανθρωπάκια και ζωάκια
- Παιδικά τηλέφωνα
- Παιχνίδια με ρόδες που τα τραβάς ή τα σπρώχνεις (προσοχή: εάν έχουν σκοινί πρέπει να είναι μικρότερο από 30 εκατοστά)
- Μινιατούρα κουζίνας με κατσαρόλες, κουτάλες κ.λπ. (προσέξτε ώστε να μην υπάρχουν αιχμηρές γωνίες)
- Βιβλία με παραμύθια που θα του διαβάζετε
- CD με παιδικά τραγούδια και παραμύθια
- Είδη ζωγραφικής από μη τοξικά υλικά
- Μικρά ξύλινα ή λαστιχένια ανθρωπάκια και ζωάκια
- Παιδικά τηλέφωνα
- Παιχνίδια με ρόδες που τα τραβάς ή τα σπρώχνεις (προσοχή: εάν έχουν σκοινί πρέπει να είναι μικρότερο από 30 εκατοστά)
- Μινιατούρα κουζίνας με κατσαρόλες, κουτάλες κ.λπ. (προσέξτε ώστε να μην υπάρχουν αιχμηρές γωνίες)
- Βιβλία με παραμύθια που θα του διαβάζετε
- CD με παιδικά τραγούδια και παραμύθια
- Είδη ζωγραφικής από μη τοξικά υλικά
1,5 - 2 ετών
Τι κάνει το παιδί
- Αποκτά μεγαλύτερο συντονισμό των κινήσεών του, τρέχει.
- Λέει αρκετές λέξεις και κατανοεί περισσότερες έννοιες.
- Λύνει απλούς γρίφους.
- Ενθουσιάζεται όταν καταφέρνει κάτι και θέλει να «βοηθήσει» τους μεγάλους.
- Υποδύεται ρόλους.
Τι κάνει το παιδί
- Αποκτά μεγαλύτερο συντονισμό των κινήσεών του, τρέχει.
- Λέει αρκετές λέξεις και κατανοεί περισσότερες έννοιες.
- Λύνει απλούς γρίφους.
- Ενθουσιάζεται όταν καταφέρνει κάτι και θέλει να «βοηθήσει» τους μεγάλους.
- Υποδύεται ρόλους.
Οι καλύτερες επιλογές
- Δοχεία σε έντονα χρώματα με υποδοχές όπου μπαίνουν μικρότερα αντικείμενα σε διάφορα σχήματα.
- Μινιατούρα ταμειακής μηχανής ή καροτσιού σούπερ μάρκετ με ψώνια
- Παιδικά σύνεργα κηπουρού/ γιατρού/ μάστορα
- Παζλ με μεγάλα κομμάτια
- Σετ κατασκευής αξεσουάρ με μεγάλες χάντρες και χοντρό σκοινί
- Βιβλία με παραμύθια και ιστορίες
- Δοχεία σε έντονα χρώματα με υποδοχές όπου μπαίνουν μικρότερα αντικείμενα σε διάφορα σχήματα.
- Μινιατούρα ταμειακής μηχανής ή καροτσιού σούπερ μάρκετ με ψώνια
- Παιδικά σύνεργα κηπουρού/ γιατρού/ μάστορα
- Παζλ με μεγάλα κομμάτια
- Σετ κατασκευής αξεσουάρ με μεγάλες χάντρες και χοντρό σκοινί
- Βιβλία με παραμύθια και ιστορίες
2-3 ετών
Τι κάνει τα παιδί - Είναι συνέχεια σε κίνηση.
- Αρχίζει να αποκτά αίσθηση του κινδύνου.
- Μαθαίνει να μιλάει.
- Του αρέσει να ανακαλύπτει δυνατότητες που δεν ήξερε ότι έχει.
- Αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο στα χέρια και στα δάχτυλά του.
- Εκνευρίζεται εύκολα.
- Συμπεριφέρεται όλο και πιο ανεξάρτητα –αν και εξακολουθεί να εξαρτάται από τους άλλους.
- Αναπαριστά με τη φαντασία του σκηνές της καθημερινότητας.
Τι κάνει τα παιδί - Είναι συνέχεια σε κίνηση.
- Αρχίζει να αποκτά αίσθηση του κινδύνου.
- Μαθαίνει να μιλάει.
- Του αρέσει να ανακαλύπτει δυνατότητες που δεν ήξερε ότι έχει.
- Αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο στα χέρια και στα δάχτυλά του.
- Εκνευρίζεται εύκολα.
- Συμπεριφέρεται όλο και πιο ανεξάρτητα –αν και εξακολουθεί να εξαρτάται από τους άλλους.
- Αναπαριστά με τη φαντασία του σκηνές της καθημερινότητας.
Οι καλύτερες επιλογές- Ξύλινα παζλ με 4-20 κομμάτια
- Ξύλινοι κύβοι με εικόνες
- Παιχνίδια όπου πρέπει να ταιριάζεις διαφορετικά κομμάτια (π.χ. αντικείμενα με χρώματα, ζώα με τον ήχο της φωνής τους κ.λπ.)
- Μεγάλα αυτοκινητάκια και τρενάκια
- Αυτοκινητάκια πάνω στα οποία μπορεί να ανέβει το παιδί
- Μπάλες
- Κούκλες και τα αξεσουάρ τους (ρούχα, παπούτσια, σπιτάκι κ.λπ.)
- Στολή γιατρού/ παιδικού ήρωα/ πειρατή/ πριγκίπισσας κ.λπ.
- Κούκλες για κουκλοθέατρο
- Τουβλάκια και άλλα παιχνίδια κατασκευών
- Παιδικά ντόμινο με εικόνες
- CD με παιδικά τραγούδια
- Αυτοκινητόδρομοι και τρένα και συναρμολογούμενες ράγες με μεγάλα κομμάτια
- Παιχνίδια για τον κήπο, όπως κούνια, τσουλήθρα, σπιτάκια κ.λπ.
- Ξύλινοι κύβοι με εικόνες
- Παιχνίδια όπου πρέπει να ταιριάζεις διαφορετικά κομμάτια (π.χ. αντικείμενα με χρώματα, ζώα με τον ήχο της φωνής τους κ.λπ.)
- Μεγάλα αυτοκινητάκια και τρενάκια
- Αυτοκινητάκια πάνω στα οποία μπορεί να ανέβει το παιδί
- Μπάλες
- Κούκλες και τα αξεσουάρ τους (ρούχα, παπούτσια, σπιτάκι κ.λπ.)
- Στολή γιατρού/ παιδικού ήρωα/ πειρατή/ πριγκίπισσας κ.λπ.
- Κούκλες για κουκλοθέατρο
- Τουβλάκια και άλλα παιχνίδια κατασκευών
- Παιδικά ντόμινο με εικόνες
- CD με παιδικά τραγούδια
- Αυτοκινητόδρομοι και τρένα και συναρμολογούμενες ράγες με μεγάλα κομμάτια
- Παιχνίδια για τον κήπο, όπως κούνια, τσουλήθρα, σπιτάκια κ.λπ.
3-5 ετών
Τι κάνει το παιδί - Αποκτά αίσθηση του χιούμορ και κάνει αστεία.
- Μιλάει πολύ και κάνει συνέχεια ερωτήσεις.
- Εκφράζει τα συναισθήματά του μέσα από το παιχνίδι.
- Του αρέσει να παίζει μαζί με άλλα παιδιά.
- Δεν του αρέσει να χάνει.
- Αρχίζει να μαθαίνει ότι στο παιχνίδι πρέπει να μοιράζεται ή να περιμένει τη σειρά του.
- Θέλει να είναι σαν τους μεγάλους.
- Του αρέσει να εκφράζεται μέσα από μορφές τέχνης.
Τι κάνει το παιδί - Αποκτά αίσθηση του χιούμορ και κάνει αστεία.
- Μιλάει πολύ και κάνει συνέχεια ερωτήσεις.
- Εκφράζει τα συναισθήματά του μέσα από το παιχνίδι.
- Του αρέσει να παίζει μαζί με άλλα παιδιά.
- Δεν του αρέσει να χάνει.
- Αρχίζει να μαθαίνει ότι στο παιχνίδι πρέπει να μοιράζεται ή να περιμένει τη σειρά του.
- Θέλει να είναι σαν τους μεγάλους.
- Του αρέσει να εκφράζεται μέσα από μορφές τέχνης.
Οι καλύτερες επιλογές
- Απλά επιτραπέζια παιχνίδια ή παιχνίδια με κάρτες
- Παζλ με 20-50 κομμάτια
- Τουβλάκια μέτριου μεγέθους
- Βιβλία με απλοποιημένες επιστημονικές γνώσεις και πειράματα
- Είδη ζωγραφικής (μαρκαδόροι, πινέλα, νερομπογιές, στένσιλ) και είδη για κολάζ ή κατασκευές με πηλό, πλαστελίνη κ.λπ.
- Οχήματα που μοιάζουν με αυτά των μεγάλων
- Σετ κατασκευών με πολλά κομμάτια
- Εργαλεία από ξύλο ή πλαστικό
- Μαγνητικός πίνακας με σχέδια, γράμματα και αριθμούς
- Παιδικά μουσικά όργανα
- Παιδικό σετ μπόουλινγκ
- Κούκλες και αξεσουάρ τους
- Μινιατούρες εγκαταστάσεων, όπως αεροδρόμιο, κουκλόσπιτο, γκαράζ, φάρμα κ.λπ.
- Παιδικό κασετόφωνο, καραόκε
- Απλά επιτραπέζια παιχνίδια ή παιχνίδια με κάρτες
- Παζλ με 20-50 κομμάτια
- Τουβλάκια μέτριου μεγέθους
- Βιβλία με απλοποιημένες επιστημονικές γνώσεις και πειράματα
- Είδη ζωγραφικής (μαρκαδόροι, πινέλα, νερομπογιές, στένσιλ) και είδη για κολάζ ή κατασκευές με πηλό, πλαστελίνη κ.λπ.
- Οχήματα που μοιάζουν με αυτά των μεγάλων
- Σετ κατασκευών με πολλά κομμάτια
- Εργαλεία από ξύλο ή πλαστικό
- Μαγνητικός πίνακας με σχέδια, γράμματα και αριθμούς
- Παιδικά μουσικά όργανα
- Παιδικό σετ μπόουλινγκ
- Κούκλες και αξεσουάρ τους
- Μινιατούρες εγκαταστάσεων, όπως αεροδρόμιο, κουκλόσπιτο, γκαράζ, φάρμα κ.λπ.
- Παιδικό κασετόφωνο, καραόκε
5-8 ετών
Τι κάνει το παιδί
- Αρχίζει να αντιλαμβάνεται και να νοιάζεται για τα αισθήματα των άλλων.
- Έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ικανότητές του.
- Ενδιαφέρεται για τους αριθμούς και τις λέξεις.
- Πλέον ενδιαφέρεται περισσότερο για το αποτέλεσμα παρά για τη διαδικασία.
- Ενδιαφέρεται ακόμη περισσότερο για δραστηριότητες που κάνουν οι μεγάλοι.
- Μπορεί να συνεργάζεται και να παίζει ομαδικά, αλλά χρειάζεται και προσωπικό χρόνο.
- Αρχίζει να κάνει επιλογές και να παίρνει πρωτοβουλίες.
- Μπορεί εύκολα να νιώσει στρες ή ανταγωνισμό.
- Αποκτά χόμπι και σταθερές συνήθειες.
Τι κάνει το παιδί
- Αρχίζει να αντιλαμβάνεται και να νοιάζεται για τα αισθήματα των άλλων.
- Έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ικανότητές του.
- Ενδιαφέρεται για τους αριθμούς και τις λέξεις.
- Πλέον ενδιαφέρεται περισσότερο για το αποτέλεσμα παρά για τη διαδικασία.
- Ενδιαφέρεται ακόμη περισσότερο για δραστηριότητες που κάνουν οι μεγάλοι.
- Μπορεί να συνεργάζεται και να παίζει ομαδικά, αλλά χρειάζεται και προσωπικό χρόνο.
- Αρχίζει να κάνει επιλογές και να παίρνει πρωτοβουλίες.
- Μπορεί εύκολα να νιώσει στρες ή ανταγωνισμό.
- Αποκτά χόμπι και σταθερές συνήθειες.
Οι καλύτερες επιλογές
- Παζλ με πολλά και μικρά κομμάτια και επιτραπέζια παιχνίδια
- Βιβλία με ιστορίες σε κεφάλαια, παιδικά βιβλία συνταγών, ημερολόγια
- Σετ κατασκευών
- Μεγεθυντικός φακός, παιδικό τηλεσκόπιο, κιάλια
- Παιχνίδια που εξασκούν τη μαθηματική σκέψη και το λεξιλόγιο
- Απλές φωτογραφικές μηχανές
- Είδη ζωγραφικής
- Μουσικά όργανα
- Παιχνίδια που παίζονται στο ύπαιθρο (σκοινάκι, ποδήλατο, φρίσμπι, ρόλερ, πατίνι κ.λπ.)
- Σετ δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη φύση
- Είδη μοντελισμού
- Ηλεκτρικοί σιδηρόδρομοι με μουσική που στερεώνονται στην κούνια του.- Παζλ με πολλά και μικρά κομμάτια και επιτραπέζια παιχνίδια
- Βιβλία με ιστορίες σε κεφάλαια, παιδικά βιβλία συνταγών, ημερολόγια
- Σετ κατασκευών
- Μεγεθυντικός φακός, παιδικό τηλεσκόπιο, κιάλια
- Παιχνίδια που εξασκούν τη μαθηματική σκέψη και το λεξιλόγιο
- Απλές φωτογραφικές μηχανές
- Είδη ζωγραφικής
- Μουσικά όργανα
- Παιχνίδια που παίζονται στο ύπαιθρο (σκοινάκι, ποδήλατο, φρίσμπι, ρόλερ, πατίνι κ.λπ.)
- Σετ δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη φύση
- Είδη μοντελισμού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου